Dag 10 legian - Batur - legian

30 augustus 2019 - Batur, Indonesië

Deze dag begon al heel vroeg in de ochtend. Ik stond namelijk al om 01.00 op om vervolgens om half 2 met de auto naar batur te gaan. Ik heb het nog nooit zo rustig op bali gezien op de weg. In de auto ontmoette ik chris. Een man uit nieuw Zeeland die film producent is. Die momenteel voornamelijk reclames maakt. We gingen die ochtend gezamenlijk met nog tig mensen de Berg Batur beklimmen. Dit was echt heel zwaar en heb dit een beetje onderschat. Halve wege was mijn shirt doorweekt en waren mijn benen verkrampt. Maar ik stapte gelukkig wel door. Eenmaal boven was het net 5 uur en nog donker. Door de wind was het boven ijskoud. Ik had mij natuurlijk ontzettend goed voor te bereiden door een dun vestje mee te nemen waar ik weinig aanhad. Ik heb toen maar een koffie en een deken gekocht. Dit hielp een beetje. Na een uur te verkleumen in de kou kwam de zon eindelijk op. Dit was echt een geweldig gezicht end het was de kou meer dan waard. Het voelt wel bijzonder als je de zon ziet opkomen op zo'n hoogte. Er werd zelfs op de top twee huwelijks aanzoeken gedaan. Ik vond het wel een beetje zielig voor het tweede koppel. Na veel foto's te hebben gemaakt gingen we weer naar beneden. Dit ging een stuk sneller dan de heenweg namelijk een uurtje maar terwijl de heenweg een uur en 35 minuten duurde. Na de klim hebben we nog wat gegeten bij een koffieplantage. En toen weer terug naar het hotel waar ik de hele middag met pijnlijke benen bij het zwembad heb gezeten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl